woensdag 27 juli 2011

Bloggen: Wanneer en waarom start je ermee?

Dit zou eigenlijk mijn eerste post moeten zijn. Het hoe en waarom rond bloggen. Een tijd lang heb ik er tegenaan gehikt. Natuurlijk wil ik mijn volgers graag vertellen wat ik dagelijks mee maak. Natuurlijk wil ik de klanten van mijn bedrijf laten weten wat er binnen onze organisatie speelt. Natuurlijk wil ik mijn privé leven delen met vrienden. Voor het delen met vrienden gebruik ik Facebook en sinds een aantal weken ook Google +. Daarover later meer.

Vol interesse las ik de diverse voordelen van bloggen. Het is goed voor de vindbaarheid van jouw website, je kunt kennis delen, relaties laten weten wat er speelt. Allemaal zaken die zeer zeker interessant zijn. Toch heb ik gekozen om privé te starten met bloggen. Waarom? Zoals ik het nu inschat, vanwege de gedachte dat het nog moet groeien, landen en een plaats moet krijgen binnen mijn dagelijkse bezigheden. Ook omdat ik eerst wilde bepalen waar ik over zou gaan schrijven. Dit alles lijkt met twee posts op een morgen al achterhaald. Kennelijk is het schrijven over actualiteiten binnen je eigen kader niet heel lastig. Ik merk dat het een goede manier is om structuur aan te brengen in je gedachten. Waarom ben ik eigenlijk met Twitter begonnen. En nu, waarom wel of niet bloggen.

Bloggen jullie al?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten