woensdag 27 juli 2011

Sociale media, te beginnen met Twitter


In de afgelopen maanden heb ik kennis gemaakt met sociale media. In het verleden had ik ooit een Hyves account, echter Hyves kon mij niet bekoren en binnen enkele maanden was ik dan ook weer een John Doe op het internet.
Vervolgens maakte ik in 2009, via het nieuws, kennis met de nieuwe hype: Twitter.
De eerste voorzichtige stappen werden gezet. Zo maakte ik een Twitter account aan en begaf ik mij voor het eerst op Twitter. Ik merkte dat het een medium vol met informatie was, dat door verschillende gebruikers op een compleet andere manier werd gebruikt. Zo zag ik dat er door de schoolgaande jeugd vooral werd getweet als alternatief voor sms. Het leek zelfs alsof zij er geen erg in hadden dat de tweets voor een ieder leesbaar waren. Ik zag onder andere tweets voorbij komen waarbij er lelijke dingen over docenten werden geroepen. Voorbeelden hiervan zijn natuurlijk ruimschoots aanwezig.

 In mijn zakelijke netwerk zag ik dat men vooral kennis vergaarde en dit weer deelde met hun netwerk. Ook merkte ik dat er steeds meer winacties, doormiddel van volgen en retweeten, werden georganiseerd om zo het aantal volgers te doen stijgen.  Voor mijn bedrijf ben ik nog altijd een beetje zoekende. Zo deel ik de artikelen waarvan ik vind dat zij bij ons bedrijf passen. Hiermee neem ik dus actief deel aan het delen van kennis. Verder tweeten wij de persberichten, geschreven voor onze klanten. Daarnaast volgt er zo nu en dan een mogelijkheid tot deelname aan een van de titels waar wij promotionele winacties voor verzorgen. Om nu te zeggen dat de juiste modus is gevonden, lijkt mij wat kort door de bocht. Aan de hand van het aantal volgers, retweets en impressies lijkt het alsof wij op de goede weg zijn. Wij ontvangen, reageren en delen op Twitter.

Hoe ervaren jullie mijn bevindingen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten