woensdag 27 juli 2011

Reacties n.a.v. post op Facebook en Twitter

Vanmorgen heb ik mijn eerste twee blogposts ooit geschreven. Een hele ervaring moet ik zeggen. Ik trok de stoute schoenen aan, klom in mijn pen en enkele minuten later was daar de eerste post. Een post over social media wel te verstaan. Een onderwerp dat iedereen bezig houdt op het moment. Generatie X is in veel gevallen naarstig opzoek naar een manier om aan te haken, terwijl generatie Y het met de paplepel krijgt ingegoten. (Over ondernemen binnen de verschillende generaties is een mooi artikel geschreven). Bijzonder is dan ook dat er vanuit het bedrijfsleven verwacht wordt dat er in 2012 ruim 30 procent meer budget is voor social media. Afijn, ik merk dat ik afdwaal.
 
Terug naar mijn blog. Via Facebook en Twitter verspreide ik de directe link naar mijn blog. Dit zal zo'n beetje rond de klok van twaalf zijn geweest. Zeg maar net voor de lunch van niet vakantie vierend Nederland. Op Facebook had ik binnen een aantal seconden de eerste reactie te pakken. De huidige stand is dat er 6 mensen hebben gereageerd, waarvan 3 inhoudelijk.

Op Twitter kreeg ik na enkele minuten een tip, over het verlaten van mijn pagina bij het klikken op een link. Een super handige tip, waarvan ik nog even moet uitzoeken hoe ik het nou precies toepas (schijnt iets met html te zijn).
Op Twitter heb ik 177 volgers en op Facebook 485 (echte) vrienden. Dit zien we vervolgens ook terug in de pagelinks vanaf de verschillende sites:
Facebook 27 inclusief mobiel en Twitter maar liefst 1.
Het totaal aantal pageviews staat op ruim 70.

Ik houd jullie op de hoogte.












2 opmerkingen:

  1. Aaah, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige was die via twitter even jouw blog ging lezen! ;)
    Misschien nog op Google plus zetten? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent echt de enige! Heb m zojuist op plus gezet. Teller loopt aardig door inmiddels ruim 115 pageviews.

    BeantwoordenVerwijderen